Πιλοτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικής ρομποτικής - Περιφέρεια Αττικής
Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η συνεργασία της εταιρείας SPECTRAtech Α.Ε. με την Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο του έργου «Υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος εκπαιδευτικής ρομποτικής σε επιλεγμένα δημοτικά σχολεία της Περιφέρειας Αττικής».
Κατά την υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν:
- Επικοινωνία με 100 σχολεία, με σκοπό την ενημέρωση και τον προγραμματισμό της εκτέλεσης των εργασιών
- Μελέτη εφαρμογής
- Προμήθεια και διανομή συνολικά 800 εκπαιδευτικών Κιτ Ρομποτικής σε 100 δημοτικά σχολεία της Περιφέρειας Αττικής
- Εκπαίδευση 100 εκπαιδευτικών (15 ωρών/εκπαιδευτικό - 3 ώρες δια ζώσης και 12 ώρες απομακρυσμένης εκπαίδευσης)
- Εφαρμογή του προγράμματος σε μαθητές υπό την μορφή πρότυπων σεμιναρίων και αξιολόγησή του με χρήση ερωτηματολογίων από εκπαιδευτικούς και μαθητές (πραγματοποίηση 4 εργαστηρίων)
- Ανάπτυξη 15 εκπαιδευτικών σεναρίων μαθήματος
- Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού σε πλατφόρμα
- Δράσεις επικοινωνίας (π.χ προωθητικό βίντεο)
Για τις ανάγκες ολοκλήρωσης του έργου επίσκεψη στο 70ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς. Ο Περιφερειάρχης Αττικής ξεναγήθηκε στις σχολικές αίθουσες και συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, υπογραμμίζοντας την επίδραση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, η μεγάλη πρόκληση -αλλά και η μεγάλη ευθύνη για εμάς- είναι το πώς θα βελτιώσουμε την ισότιμη πρόσβαση και την ποιότητα στην εκπαίδευση, πώς θα γεφυρώσουμε τα χάσματα, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ανάγκες των μαθητών μας και πώς θα εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας όσο γίνεται περισσότερα εφόδια σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει», σημείωσε ο κ. Χαρδαλιάς. Και πρόσθεσε: «Ως εκ τούτου, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα». Ο Περιφερειάρχης Αττικής παρέδωσε στους εκπαιδευτικούς οκτώ εκπαιδευτικά πακέτα και συμμετείχε μαζί με τα παιδιά στη συναρμολόγηση της ρομποτικής κατασκευής. Όπως δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς, η χρήση των νέων τεχνολογιών ενδυναμώνει την εκπαίδευση σε τρία επίπεδα. «Ενδυναμώνει τη μάθηση, τη δημιουργική και κριτική σκέψη. Προωθεί τη διαδραστικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών. Βοηθά τα παιδιά να αναπτύσσουν νέες δεξιότητες, προετοιμάζοντάς τα για ένα μέλλον όπου η τεχνολογία θα είναι πανταχού παρούσα», τόνισε χαρακτηριστικά.